Jeugdorkest en jeugdslagwerkensemble

Wil jij lid zijn van onze jeugd? Dan heb je samen met andere kinderen/jongeren een heel eigen plek binnen onze vereniging!

We vinden het fijn als jij met plezier muziek maakt! Daarom kun je bij ons blokfluiten vanaf groep 3, en slagwerker zijn of op een blaasinstrument spelen vanaf groep 4-5.

We zorgen voor goede leraren, die op een moderne manier muziekles geven. Oefenen hoort erbij en als dat een beetje lukt, kun je steeds meer en wordt muziek maken nog leuker. We proberen je vanaf het begin al samen te laten spelen met andere kinderen/ jongeren, want dat is het allerleukst!

Ben je al iets verder in de opleiding, speel dan lekker mee in ons jeugdorkest of jeugd slagwerkensemble! Sinds augustus 2022 zijn we opzoek naar een nieuwe enthousiaste dirigent(e). Ben je geintereseerd in deze functie, neem dan contact met ons op!

Peter Bergmans is tot eind 2020 verbonden geweest als docent voor de slagwerkopleiding en instructeur van het jeugdslagwerkensemble. Gedurende een half jaar heeft Hans Simons de jeugdslagwerkers onder zijn hoede gehad, waarna in september 2021 Tim Verstegen het stokje heeft overgenomen.

We zijn blij met de dirigent van het jeugd slagwerkensemble, Tim Verstegen. Hij weet altijd weer muziekstukjes te vinden waarbij jij als beginnend slagwerker lekker met andere kinderen samen kunt spelen!

Daar rondom heen organiseert de jeugdwerkgroep allerlei activiteiten, waar we muziek bij kunnen maken. We gaan jaarlijks op kamp, ‘Loëns got Talent’ staat op het programma, dit jaar is er een openlucht Pinkpop concert. De afgelopen jaren zijn we naar de Efteling geweest, soms gaan we in Duitsland naar de Kerstmarkt en hebben we met Desdemona samen een Kerstmusical uitgevoerd. Dat was heel gaaf: de kinderen van Desdemona speelden en zongen, wij maakten de muziek erbij! Zelf hebben we een Halloweenconcert georganiseerd en de kinderen mogen zelf een concert bedenken.

De kinderen die nog niet in het jeugdorkest en/of het jeugdslagwerk ensemble spelen proberen we altijd ergens te laten spelen waar kinderen bij elkaar komen: kerstmarkt op school, inhalen van Sinterklaas, een apart koffieconcertje voor ouders, opa’s en oma’s, Loëns got Talent, in het voorprogramma van het ‘grote’ Kerstconcert of openluchtconcert in de zomer.. mogelijkheden genoeg!

Het jeugdorkest heeft repetitie op woensdagen van 17.45 uur tot 18.45 uur in de Pit in Overloon, en het jeugdslagwerkensemble donderdags van 17.00 uur tot 18.00 uur in de Pit in Overloon.

Wat vinden onze jeugdleden ervan?

‘Fluiten met andere kinderen is leuk en optreden is spannend en leuk!’
Romy, blokfluit, 7 jaar

‘De liedjes vind ik leuk en het is een hele leuke dirigent en het is gewoon leuk om te doen! ’
Jans, bugel, 9 jaar

‘Goeie sfeer en dat maakt het leuk!’
Maaike, cornet, 14 jaar

‘Alle aparte stemmen worden een geheel’
Ellen, bariton, 17 jaar

‘Omdat het gezellig is kom ik nog steeds ondersteunen!’
Anita, cornet, 17 jaar

Dirigent Jeugdorkest Paul van de Veerdonk

Paul van de Veerdonk werd in 2000 aangenomen op het Conservatorium te Maastricht, waar hij studeerde bij Willie Bessems. In 2005 heeft Paul zijn hoofdvak Docerend Musicus afgerond. Snel hierna, is Paul begonnen met dirigeren en heeft hij directielessen gevolgd bij Fried Dobbelstein. Sindsdien heeft hij al bij veel verenigingen de opleidings- en leerling orkesten mogen dirigeren, bijvoorbeeld al meer dan 10 jaar bij Harmonie Somerens Lust. Ook geef Paul privé en bij vele verenigingen hoorn en trompet les en is hij verbonden aan de muziekschool MDM in Vught. Zelf speelt Paul momenteel nog bij de Koninklijke Harmonie Deurne uit Deurne en val hij regelmatig in bij projectorkesten als Orkest Zuid en Orventus.